Жайлы мектеп – жай ғана білім ордасы емес, мүмкіндіктер кеңістігі
Жайлы, жарық, қауіпсіз білім ордасын елестетіп көріңіз, мұнда әр бала өзін жайлы сезініп, оқуға ынтасы артады. Бүгінде мұндай білім ордалары Қазақстанның түкпір-түкпірінде бой көтеруде. Ұлттық жоба аясында жүзеге асырылып жатқан «Жайлы мектеп» бағдарламасы – еліміздің болашағына салынған маңызды инвестиция.
2024 жылы АО «Samruk-Kazyna Construction» 208 мектептің 104-ін аяқтап, 217 300 оқушыға екі ауысымда білім алуға мүмкіндік берді. Жаңа білім мекемелері қала мен ауыл мектептеріндегі білім сапасын теңестіруге бағытталған, балаларға заманауи және қолайлы ортада жан-жақты даму мүмкіндігін ұсынады.
Жаңадан салынған мектептер заманауи технологиялармен, ыңғайлы сыныптармен, спорттық және шығармашылық аймақтармен жабдықталған. Бұл тек оқушылардың ғана емес, ұстаздардың да әлеуетін дамытуға жағдай жасайды. 2025 жылдың соңына дейін тағы 104 мектептің құрылысы аяқталып, мыңдаған қазақстандық оқушылар жаңа, сапалы білім ордаларына қадам басады.
Қазақстан Республикасы Президенті Қасым-Жомарт Тоқаев жобаның маңыздылығын ерекше атап өтті:
«Биыл «Жайлы мектеп» ұлттық жобасы аяқталады. Елімізде заманауи талаптарға сай келетін тірек мектептер желісі құрылады. Менің тапсырмам бойынша үш жыл ішінде еліміздің барлық өңірінде тағы 1300 мектеп жаңғыртылады. Сонымен қатар, Үкімет жеке инвестицияларды тартып, заманауи мектептер салуға жағдай жасауы қажет», – деді Мемлекет басшысы Үкіметтің кеңейтілген отырысында.
Қазақстан Республикасының Оқу-ағарту министрлігінің мәліметінше, соңғы екі жылда елде 422 жаңа мектеп салынды, оның 105-і – «Жайлы мектеп» ұлттық жобасы аясында (оның 104-ін Samruk-Kazyna Construction басқарды, 1 мектеп әкімдіктер арқылы салынды). Бұл 510 000 жаңа оқушы орнын қамтамасыз етіп, 32 апатты мектептің және 71 үш ауысымды мектептің мәселесін шешті. Сонымен қатар, 200 мектептегі оқушы орындарының тапшылығы азайды.
Жайлы мектептер мәдени, шығармашылық және спорттық даму орталықтарына айналып, балалардың жан-жақты қызығушылықтарын арттыруға және қоғам өміріне белсенді араласуға мүмкіндік береді. Жобаның жетістігі тек мемлекет пен құрылыс компанияларына емес, ата-аналарға, бизнес-қауымдастыққа, жергілікті тұрғындарға және БАҚ-қа да тікелей байланысты.
Ата-аналар балаларының білім алу процесінде белсенді болуы тиіс. Мектеп өміріне қатысу, ата-аналар жиналыстарына бару, мұғалімдермен және әкімшілікпен байланыс орнату – сапалы білім беруді қамтамасыз етудің маңызды бөлігі. Бизнес-қауымдастық мектептерді қосымша құрал-жабдықтармен, элективті курстармен, гранттармен және стипендиялармен қамтамасыз етіп, дарынды оқушыларды қолдай алады. Жергілікті қауымдастық волонтерлік бастамалар арқылы мектептерді қолдап, мәдени және спорттық іс-шараларға белсене қатыса алады. БАҚ және блогерлер жобаның жүзеге асу барысын, мектептердегі жаңалықтарды, оқушылар мен мұғалімдердің жетістіктері туралы жазу арқылы қоғамның қолдауын арттыруға ықпал етеді.
Жаңа мектептер бейнебақылау жүйелерімен, жас ерекшеліктеріне қарай бөлінген кіріс-шығыс есіктерімен, қауіпсіз санитарлық тораптармен жабдықталған. Сондай-ақ, ерекше қажеттіліктері бар балалар үшін пандустар, инклюзивті білім беру кабинеттері қарастырылған.
«Жайлы мектеп» ұлттық жобасы білім сапасын стандарттауға және ауыл мен қала арасындағы айырмашылықты азайтуға бағытталған. Бұл ретте ерекше назар ауылдық мектептерге аударылып отыр – 40%-дан астам жаңа мектеп ауылды жерлерде орналасқан. Президент Қасым-Жомарт Тоқаев ауыл мектептерінің интеллектуалды және әлеуметтік орталықтар ретінде дамуының маңыздылығын атап:
«Ауыл мектебі – ауылдың тірегі. Мектеп бар жерде ауыл да өмір сүреді», – деді. Бұл дегеніміз, енді шағын елді мекендердің балалары қала мектептерімен тең деңгейде сапалы білім ала алады.
Ұлттық жоба – жай ғана мектеп ғимараттарын салу емес, балалардың болашағына арналған инновациялық білім беру ортасын қалыптастыру. Егер қоғамның бар бөлшегі бұл бастамаға қолдау көрсетсе, «Жайлы мектеп» ұлттық жобасы мемлекеттік бағдарлама аясында ғана қалып қоймай, ел болашағын жарқын ететін ауқымды қозғалысқа айналмақ.